Mene takaisin   Huoltovalikko > Muut > Ohjeet ja oppaat

Vastaa

Viestiketjun työkalut Arvostele viestiketjua Näyttötilat
Vanha 28.05.2009, 12:08   #1
TepiTebson
Huoltovalikon jäsen

Ikä: 32
Kiittänyt muita: 6
Kiitetty 10 kertaa 3 viestissä
TepiTebson is on a distinguished road
Dreambox-kaukosäätimen ohjelmointi (JP1.2)

Moi.

En keksinyt tälle parempaakaan paikkaa, joten lisäsin tämän tänne yleiseen osioon.

Toisessa threadissa pyydettiin tietoa Dreamin kaukosäätimen ohjelmoinnista, joten tässä pikaisesti kyhätyt stepit kuinka itse tein JP1.2-kaapelin ja kuinka ohjelmoin kaukosäätimen. Kyseessä ei ole mitenkään vaativa toimenpide, mutta asiaan kannattaa kuitenkin hieman tutustua lukemalla JP1-foorumia ennenkuin alkaa säädintä summassa flashaamaan.

Itse käytin näitä softia:
- RemoteMaster (http://sourceforge.net/projects/controlremote/)
- IR (http://www.hifi-remote.com/forums/dl...e&file_id=6217)
- IRTool (http://www.remotecentral.com)
- jp1xtest (http://www.hifi-remote.com/forums/dl...e&file_id=4459)

JP1.2-kaapelin kytkentäkaavio löytyy täältä http://www.hifi-remote.com/forums/dl...e&file_id=5958
Itse hommasin tarpeet Tampereen Elektorista. Tosin laiska kun olen ja koekytkentälevy sattui varaston uumenista löytymään, niin kolvaaminen on edelleen tekemättä. Liitteenä kuitenkin kuva kytkennästä, ei ole tosiaan vaikea toteuttaa. Jp1xtest:llä pystyi koeponnistamaan itse kytkennän toimivuuden.

IRTool on työkalu, jolla voi Pronton-hexadumpista dekoodata JP1-muotoisen datan. Pronton heksoja varmaankin löytyy melko hyvin remotecentralista, joten tämä voi olla muillekin varsin hyödyllinen. Oman Viewsonicin koodeja ei löytynyt mistään, mutta kaverin Pronton avulla oikeat koodit löytyi helposti.

RemoteMaster:illa rakennetaan upgrade uudelle kaukosäädinkoodille. Tähän tarvi lisäksi jotain map ja image-filejä, mutta nämäkin löytyivät JP1-foorumilta. Samasta työkalusta on olemassa excel-pohjainenkin versio(Keymap Master), mutta se ei näyttänyt ainakaan aikaisemmin tukevan Dream V4 -säädintä, joten RemoteMaster oli ainoa vaihtoehto. Stepit:
1. Aluksi valitaan siis JP1-kaukosäädin johon upgrade tullaan flashaamaan. Sitten valitaan käytettävä protokolla, device ja subdevice (Mun Viewsonicin tapauksessa NEC1, Device 0, Subdevice 189).
2. Tämän jälkeen voi naputella Functions-välilehdellä OBC-koodit tarvittaviin funktioihin.
3. Sen jälkeen funktiot mäpätään Dreamin säätimen nappeihin Buttons tai Layout välilehdellä.
4. Lopuksi Output-välilehdeltä kopioidaan upgrade-koodi, jonk voi pastettaa IR:ään

IR-softalla suoritetaan itse flashaaminen. Devices välilehdeltä löytyy kohta, johon uuden upgraden voi pastettaa. Muutoin tuo lienee melko simppeli käyttää. Ihan aluksi kannattaa kyllä lukea säätimen alkuperäistila talteen jotta pystyy palaamaan alkutilanteeseen kun jotain menee pieleen.
Liitetyt kuvat

Kiitämme käyttäjää TepiTebson tästä viestistä:
cad60 (31.05.2009), chaoscreator (28.05.2009), elmo (30.05.2010), maraarni (29.05.2010), Mixu (31.05.2009), PNP (28.05.2009), Raitsa (28.05.2009), realjobe (28.05.2009)
Vanha 29.05.2010, 19:33   #2
crashi
Valvoja

Kiittänyt muita: 13
Kiitetty 97 kertaa 71 viestissä
crashi is on a distinguished road
Oliskos jollain pistää valmiita fileitä kahta dreamboxia varten.
Saisi nuo pari boksia yhteistyöhön yhdellä kaukosäätimellä.
Vanha 11.07.2010, 15:46   #3
crashi
Valvoja

Kiittänyt muita: 13
Kiitetty 97 kertaa 71 viestissä
crashi is on a distinguished road
Lainaus:
Alkuperäinen viestin lähettäjä crashi Näytä viestit
Oliskos jollain pistää valmiita fileitä kahta dreamboxia varten.
Saisi nuo pari boksia yhteistyöhön yhdellä kaukosäätimellä.
Perään kuulutan vielä tätä.
Tarkoitus laittaa toinen boksi Dream ja toinen TV napin taakse.

Itseltäni pitäisi löytyä jostain JP1 "simple" kaapeli, jossa on siis vain muutama vastus, mitään muistikuvaa ei itselläni ole että toimiiko myös tuo dreamboxin kaukosäätimen kanssa?
Vanha 14.07.2010, 21:48   #4
TepiTebson
Huoltovalikon jäsen

Ikä: 32
Kiittänyt muita: 6
Kiitetty 10 kertaa 3 viestissä
TepiTebson is on a distinguished road
Lainaus:
Alkuperäinen viestin lähettäjä crashi Näytä viestit
Itseltäni pitäisi löytyä jostain JP1 "simple" kaapeli, jossa on siis vain muutama vastus, mitään muistikuvaa ei itselläni ole että toimiiko myös tuo dreamboxin kaukosäätimen kanssa?
Jos olit ajatellut ohjelmoida 7025 tai 800 -kaukosäätimiä, niin luulisin että tarvit siihen JP1.2-kaapelin. Olettaisin, että tarkoitat JP1-simplellä sitä rinnakkaisporttiin tökättävää versiota. Itselläni on ainakin sekä 600:ssa että 7025:ssa JP1.2:sta käyttävä kaukosäädin (URC-39930RJ0-03 tarrassa paristokannen sisäpuolella.) En ole 800:en säädintä tarkemmin katsellut, mutta en jaksa millään uskoa että Dream olisi siirtynyt jossain vaiheessa takaisin JP1:seen.

En myöskään osaa heti sanoa, että kuinka ohjelmointi pitäisi tehdä jotta kaksi "samoja" koodeja käyttävää laitetta saadaan ohjautumaan erikseen. Tiedän Dreamissa olevan jonkin asetuksen, jolla mahdollistetaan kahden boksin käyttö samassa tilassa mutten osaa lainkaan sanoa kuinka kaukosäätimen komennot pitäisi varioida tässä tapauksessa.

Muistaakseni mulla on vielä työläppärissä kilkkeet tallella ja voin laittaa niitä tulemaan kun palailen töihin parin viikon päästä. Toi mun JP1.2-viritys on myös työpaikalla (edelleen kolvaamatta) ja voin sitä kyllä lainata jos Tampereen seudulla joku innokas tuollaista tarvitsee.
Vastaa

Viestiketjun työkalut
Näyttötilat Arvostele viestiketjua
Arvostele viestiketjua:

Viestin lähetyssäännöt
You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts

BB code is On
[IMG] koodi On
HTML koodi Pois päältä